snobbryttaren

Alla inlägg under februari 2011

Av zara söderberg - 28 februari 2011 21:28

Heyy nu tänkte faktiskt jag sova e ganska så trött :| jaja men ja vi får väll höres imörrn ? Hatar att man nt kan ladda upp bilder frän mobilen :-/aja nattinatti sov gott :-*puss och kram:-*<3

Av zara söderberg - 28 februari 2011 19:27

fick en kommentar om att jag inte kan kvala en 7åring till ungponnysm som 5åring,jag hade skriivit att hon är född 04 men jag skrev fel,hon är född 06,sorry :(


och tack för att du kommenterade de,vem du nu va,de va snällt och bra av dig,tack :)



men iaf,jag skrittade ut Athena idag,barbacka ofc ;) haha travade lite,as sköön trav seriöst :D<3 men hon va snäll iaf<3


sen skrittade jag Ellie barbacka fram och tillbaka till hagarna,trava henne också lite,men hon snubblade på nånting så hon ställde sig på bakbena ;) haha och sen så vart hon väll typ skrämt och började ställa sig upp igen och studdsa,men de va när jag skulle ta in henne :P haha aja,annars va hon snäll,lite pigg bara och ville inte alls slappna av,men fick henne avslappnad tillslut :)<3


imorrn blire iaf träning med Athena tror ja ? ja jag tror iaf de skulle va imorrn ist för på onsdag ;) aja,kommer iaf uppdatera lite i morrn och sen efter att jag tränat :)<3


bilderna jag tog idag vart typ 3st ? men jag kommer lägga upp imorrn,då de också förhoppningsvis blir flera ;)<3


puss och kram :*<3333

Av zara söderberg - 28 februari 2011 16:23

heeey,se om jag ska ut och rida snart ? beror på när mamma kommer hem,vet lixom nt hur jag måste rida henne,om jag ska rida ut elr om ja ska till ridhuset ? aja vi får se,jag uppdaterar ikväll när jag har ridit :)<3


får se om jag fotar lite också ? så kanske jag lägger upp de,skickat till fb från mobilen och sparar bilderna där ifrån ;) haha


nu får ni ha de så bra!


puss och kram :*<3333

Av zara söderberg - 28 februari 2011 13:08

somsagt jag tänkte skriva lite om mig och mina hästar jag har/haft :)


mig: jag heter Zara och jag är född 1996,jag har 2egna ponnysar Munsboro Ellie och Elektors Athena. Ellie har jag hoppat upp till LA med och behöver 1till för att kvala till MSVB men tyvärr är hon avställd just nu(elr har börjat skritta) pga att hon vart en liten D ponny :/ så vi skulle/tänkte mäta om henne,men vet dock inte om de går :/ och Athena har jag nyss fått,haft henne i kanske snart 4veckor ? men har börjat hoppa lite 90 på henne,va i skästa och hoppa  70 på pay&jump igår :)<3 när jag va liten så gillade inte jag hästar och ville absolut inte rida(kanske därför ja nt kan rida nu ) jag tror de va för att jag fick min syrras B-ponny som bara ställde sig i mitten och vägrade gå fram   men mamma typ tvingade mig att rida(haha xd) så vi tog en liten B-ponny på foder,jag började rida,men började öven på ridskola i 1år! sen slutade jag för ja nt lärde mig nått -.- men efter ett tag så köpte vi en B-ponny till mig,MunsboroRambo   ,en söt liten B-ponny som va lite dum och kastade av mi g;)(men har dock fått en bra balans efter honom) men tyvärr blev jag för lång på han när jag va ca 10 år :/ så vi sålde hnm,till en familj som värkade jätte bra,skulla ha han till en snäll ponny så barnen kunde skritta ut i skogen på han ensam,men efter ett tag så satte dom upp en ruttinerad ryttare och hoppade 110 på han,och han har ALDRIG gjort de,så han fick en spricka nånstans vid bakbenet :/ så dom va tvungna att ta bort honom :'( så jag grät och grät ! :'(<3 vi lämnade sedan till baka foderponnyn till enn annan,men dom fick tyvärr också ta bort henne pga fång :(<3 men under tiden jag hade Rambo så köpte vi en C-ponny,munsboroSheila<3 men har tyvärr sålt henne då hon bara hoppade upp till LB och jag ville högre,så vi sålde henne till en familj som fortfarande har kvar henne(jättekul) och köpte en ny C-ponny som va äldre,men en läromästare som gått (inte för att skryta) sm i både hoppning och dressyr,och han fick tyvärr en spricka i bak knät :/ men vi väntade på att de skulle läga(medan vissa tyckte vi skulle ta bort han) men vi vägrade ta bort han så vi åkte till strömsholm med han och sprickan läkte,vi började tävla lite lätt igen :D men tyvärr så sålde jag han förraåret :/ pga att ja va för lång :( men han kom till en jättebra familj,som tävlade förförsta gången på han för inte så längesen :D så nu har jag Ellie och Athena :D<3

  


MunsboroEllie:Ellie är ett skäcksto född 01,vi köpte henne från irland för ca 4år sen ? då min syrra hade henne och tävlade upp till MSVB sen tog jag över henne och tävlade då upp till LA,men sen en tävling så gick de dåligt i LB med henne,å jag ramlade av Olle i LAn så jag kunde nt rida mera den dagen :/ så min syrra hoppade upp på henne och hoppa LA efter att inte hoppat henne på 1år ? och blev placerad,sen efter de så har hon tävlat henne,kvalade till MSVA debuten fick hon 4fel i så dom åkte igen och då va dom nolla och kom 2A,så dom kvalade till SM men hoppade nt sm då,utan väntade till 2010 och hoppade sm:et inne på strömsholm,(jag kommer dock inte ihåg hur de gick)men tyvärr så blev hon tagen av mätningmänn(elr va de va) så hon åkte på kontrollmätning och blev då en liten D(143):/ så vi vill ju försöka mäta om henne till c om de går! då de kommer bli lättare för mig om hon och jag passar! vi får se,vi e inget bra team,jag sitte roch håller i henne för mkt :/ men vi får se sen vad som händer :)<3


Elektors Athena:ja Athena är en albinofärgat sto född 04,har haft henne i ca 4veckor snart,hoppade 60 på henne innan jag började träna förstagången då min tränare satte upp en hinder på 90 ;) hon hoppad ejättefint,så nu har vi börjat hoppa 90 iaf,hoppade 70 igår inne på skästa som gick sådär ;))men jag ska väll försöka kvala till innomhus sm:et med henne iår(5åring) såaa :) hoppas de går,vi får se om de blir så iaf,jag vill de ;)<3men de finns tyvärr inget mer att skriva om henne då jag nt haft henne så länge! men innan vi köpte henne så hoppade hon hinder på 1m så de komemr bli en bra ponny de ;)<3  



såå nu har ni fått lite info om mig och mina ponnyer jag har/haft! :) hoppas ni blev nöjda,annars får ni fråga mig i frågestunden :)<3


puss och kram :*<33333

Av zara söderberg - 28 februari 2011 12:15

Frågestund här på bloggen!

 

ja ni får fråga vad ni vill om vad som hellst,hur konstiga elr knasiga dom en är så lovar jag att svara ärligt på dom!

  

så va inte fega,fråga på,jag svarar på allt,knasiga elr nt,kul med frågor ! så ge gärnet och frååååååååga!!!:D

 

puss och kram på alla som frågar nånting iaf :D:*<33

Av zara söderberg - 28 februari 2011 09:00

frågestund ? fråga vad ni vill jag svarar på alla sen :D



Av zara söderberg - 28 februari 2011 08:00

Frågestunden glömm inte den :D



  

Av zara söderberg - 28 februari 2011 07:30

 

Varför kan jag inte bara göra allt rätt,lyssna och följa mitt hjärta! göra allt rätt på engång ?

 

 


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards